Ekperymentujemy

Jubileuszowy, 10. Dzień Odkrywców za nami. Było fantastycznie. Ponieważ nie mógł być obecny pan Paweł Zbigniew Grochowalski "Pan od komet" zostało  sporo suchego lodu, który otrzymalismy od organizatorów. W poniedziałkowy upał eksperymentowaliśmy zatem z suchym lodem.  Uczniowie klas młodszych i  przedszkolaki byli zachwyceni. Nauka jest fascynująca...

W Experymentarium 3Z

20 i 27 maja uczniwie klasy 3a wybrali sie do pracowni Experymentaruim 3Z. Tym razem  zbudowali  sobie model ilustrujący geometryczny dowód twierdzenia Pitagorasa, który zabrali ze sobą i mogą korzystać w domu , szkole ... Uczenie poprzez zabawę i zajęcia warsztatowe to przyjazny sposób na zrozumienie trudnych twierdzeń matematycznych, których dzieci często nie są w stanie pojąć w sposób czysto teoretyczny. A tak pobudzając swoją wyobraźnię, a przy okazji trenując zdolności manualne uczą się niejako "przy okazji". Dodatkowo zajęcia pobudziły ich wyobraźnię przestrzenną, rozwinęły zdolności manualne, kreatywność i ciekawość świata. Praca w grupie wpłynęła na rozwój kompetencji społecznych.

Modele bardzo się podobały. To, co trudne, z pomocą odpowiednio zaprojektowanego modelu okazało się łatwe do zrozumienia. A pojęcia takie jak kąt prosty, przyprostokątna, przeciwprostokątna nie stanowią już problemu.

Projekt "Portki Pitagorasa" został dofinansowany przez Fundację mBanku mFundację.

Czytaj więcej: W Experymentarium 3Z

Laboratorium Wiktora

Wiktor Niedzicki znany dziennikarz i popularyzator nauki wydał kolejną broszurkę z cyklu Laboratorium Wiktora. Broszurka "Czwarte laboratorium Wiktora" trafiła już do uczniów kl. 3a . Spodobała się. W podziękowaniu uczniowie wykonali dla Pana Wiktora rysunki. Była to miła niespodzianka dla autora. Kiedy je otrzymał bardzo się wzruszył. Niektóre prace dzieci zamieścił na swoim profilu facebookowym. Dziękujemy Panie Wiktorze i czekamy na kolejne eksperymenty!

Kalejdoskop

Dzieciaki z klasy 2a lubią spotkania z nauką i techniką. Tym razem królowała optyka. Na zajęciach Experymentarium 3Z zbudowali kalejdoskop. Wystarczył kartonowy tubus, dwie zakrętki od butli pięciolitrowych, trzy lusterka i trochę kolorowych drobiazgów... Kalejdoskop i niezwykła przygoda z optyką! Zobaczcie sami!

 

„Co pływa, co tonie?”

 

„Co pływa, co tonie?”

Na zajęciach uczniowie z klas I sprawdzali, które przedmioty toną, a które pływają. W wyniku przeprowadzonych doświadczeń okazało się, że drewno unosi się na wodzie, więc wykonały tratwę z żaglem.

 

Czytaj więcej: „Co pływa, co tonie?”

Z naszych galerii...

Tak oto rozpoczęliśmy nowy rok szkolny...

{gallery maxcount=4}galerie/2015_Rozpoczecie_roku_szkolnego{/gallery}

Więcej…